Márkaépítés és az ügyfélszerzés ma már szinte lehetetlen online marketing módszerek használata nélkül. Magyarországon az internetezők 81%-a napi szinten böngészik személyes célok miatt(Consumer barometer). Kapcsolatot tartanak a barátaikkal, leveleznek, megoldásokat keresnek egy problémájukra vagy akár internetes videókkal szórakoztatják magukat. És ezek közül mindegyik tevékenység során el tudod érni őket! Miutáneljutsz hozzájuk a különböző hirdetési rendszerek által nyújtott lehetőségekkel át kell irányítanod őket a saját online felületeid egyikére, ami lehet a saját Youtube csatornád, Facebook oldalad vagy weboldalad. Most maradjunk a weboldalnál.

 

A weboldaladnak mindig készen kell állnia a vevőszerzéshez szükséges online marketing tevékenységeid folytatására!

 

Google Analytics

 

Először is mindenféleképpen használnod kell a Google Analytics-et. Ez egy olyan statisztikai program, melynek a segítségével szinte mindent megtudsz a weboldalad látogatottságáról és a látogatók tevékenységéről. Az általa biztosított adatokat mindig figyelni és elemezni kell, hiszen ezek segítségével rengeteg olyan információt lehet meghatározni, melyek létfontosságúak a marketing folyamatokhoz kapcsolódó döntéshozásnál. Mint például a különböző hirdetési eszközök által generált bevétel.

 

Kapcsolati űrlap

 

Érdemes elhelyezned a weboldaladon egy kapcsolati űrlapot, amely segítségével a látogatóid könnyen felvehetik veled a kapcsolatot. Természetesen emellett meg kell jelenítened az elérhetőségeidet is, de ha csak azok vannak megad, akkor egyrészt ajánlatkéréstől eshetsz el, másrészt tudod mérni Analyticsen keresztül a hozzá kapcsolódó adatokat például, hogy melyik hirdetésedből érkezett.  Egy bevett gyakorlat az, hogy ha valaki az kapcsolati űrlapon keresztül ajánlatot kér, akkor egy köszönőoldalra irányítjuk, amelyet csak így tudnak elérni a látogatók. Ez azért is fontos, mert a Google Analytics felületén be lehet állítani célokat, amelyek segítségével tudjuk mérni az ajánlatkéréseket és az azokhoz tartozó különböző adatokat. Ilyenkor azt szoktuk beállítani, hogy akkor teljesüljön a cél, amikor valaki eléri ezt az aloldalt.

 

kapcsolati űrlap

 

Adwords konverzió követés

 

Ha Google Adwords segítségével szeretnél eljutni potenciális vásárlóidhoz, akkor mindenféleképpen el kell helyezni ezt a kódot, hiszen ennek a segítségével kapjuk meg Adwordsben az ajánlatkérésekhez kapcsolódó adatokat, melyek segítségével tudjuk leginkább javítani a kampányok teljesítményét.

Facebook pixel

 

Ha Facebook hirdetések  segítségével szeretnél eljutni potenciális vásárlóidhoz, akkor mindenféleképpen el kell helyezni ezt a kódot. Egyrészt azért, mert ezáltal kapja meg a Facebook a hirdetésre kattintók weboldalon végrehajtott tevékenységeihez kapcsolódó adatokat, így tudhatjuk meg azt is, hogy melyik kampányunk mennyi vásárlót hozott. De van egy még fontosabb funkciója is. Egyéni célközönségeket tudunk létrehozni a weboldal látogatóiból. Létrehozhatunk például egy olyan hirdetést, melyben azokat érjük el, akik jártak a weboldalunkon, de nem kedvelték még a Facebook oldalunkat. Ez csak egy példa a sok közül.

 

Kérj ingyenes konzultációt és segítek felkészíteni a weboldaladat online marketing tevékenységre!