Az email marketingről sokan gondolják, hogy már a múlté, viszont ez közel sem igaz. Hiába kezdődött el az online hirdetések és közösségi oldalak térhódítása, a hírlevél küldés napjainkban is az egyik legeredményesebb eszköz ügyfélszerzésre, és ügyfélkapcsolat építésre. Minden olyan vállalkozásnak szükséges lehet, amely szeretne közvetlenül kapcsolódni a vásárlóival és potenciális ügyfeleivel, releváns tartalmakat és ajánlatokat küldeni számukra, ezzel pedig hosszútávon felépíteni egy jól működő marketingstratégiát. 

 

Ebben a cikkben megvizsgáljuk az email marketing fogalmát, bemutatjuk miért érdemes használni, milyen típusai vannak, hasznos tippeket és trükköket osztunk meg, valamint elemezzük a legjobb hírlevél készítő rendszereket. Ha szeretnél Te is hatékony, bevételt termelő hírlevelezési rendszert kialakítani, akkor itt a helyed!

Mi az email marketing?

Az email marketing fogalma szerint egy olyan digitális marketingeszköz, amely során hírlevelezés által kapcsolatot és bizalmat építhetsz célközönségeddel, mindezt akár automatizált módon. Küldhetsz számukra ajánlatokat, emlékeztetőket, vagy bármilyen más tartalmat. Ideális esetben nem csak az értékesítés a cél vele, hanem a vásárlók bizalmának növelése értékteremtő tartalmak nyújtásával. Az email marketing szolgáltatás erőssége abban rejlik, hogy közvetlenül a címzett postaládájában landon a hírlevél, és lehetővé teszi a személyre szabott üzenetek és ajánlatok küldését.

Miért érdemes email marketinget használni?

Ez az egyik legköltséghatékonyabb és legegyszerűbb módja annak, hogy kapcsolatban állj a célközönségeddel. Számos előnye van:

  • A saját feliratkozólistád a saját tulajdonod, nem úgy, mint például a Facebook vállalkozói profilod, amely a Facebook tulajdona.
  • Könnyebben tudsz értékesíteni a feliratkozóid számára, hiszen ők nem először találkoznak a vállalkozásoddal, és a tartalmaiddal növelheted a bennük kialakult bizalmi szintet.
  • Az emailezés napjainkban is az egyik elsőszámú kommunikációs eszköz
  • A Facebook és Instagram hirdetések egyre drágábbak, és folyamatosan korlátozásokat vezetnek be, amelyek nehezítik a jó helyeken való megjelenést. A hírlevelezés kiküszöböli ezeket a nehézségeket is.
  • Elősegíti az ügyfelek újravásárlását, amely növeli az egy vásárlóra jutó profitot.
  • Növelheted weboldalad forgalmát, a márkád ismertségét és bevételeid.
  • Kiváló eleme a marketing stratégiádnak, amivel konverzióra ösztönözheted azokat, akik másik forrásból nem konvertáltak.
email marketing

Mire használható a hírlevél készítő rendszer?

Legnagyobb előnye az új vevők szerzése, a velük való folyamatos kapcsolattartás és ezáltal az újravásárlásra való ösztönzés. Ezen felül a legtöbb hírlevél készítő szoftver olyan funkciókat is tartalmaz, mint a különböző előre elkészített hírlevél sablonok használata, a kampányok eredményeinek és mérőszámainak részletes megtekintése, a feliratkozók listájának tetszőleges módosítása és szegmentálása, integráció a weboldallal és egyéb rendszereiddel, különböző automatizációk létrehozása, A/B tesztelési lehetőség, dinamikus tartalmi elemek beszúrása illetve pop-upok és űrlapok beágyazása a weboldalra. A legtöbb hírlevél küldő rendszer képes ezekre, azonban érdemes alaposan megvizsgálni, hogy pontosan melyik szoftver alkalmas a Te vállalkozásod számára.

email marketing szoftverek

Rengeteg hírlevél szerkesztőt találhatunk meg a piacon, amelyek más lehetőségeket kínálnak. Az árak változóak, és általában a felhasználók számától és az elküldött email-ek mennyiségétől függenek. A legtöbb szolgáltató ingyenes próbaverziót is kínál, hogy kipróbálhassuk a rendszerüket, mielőtt fizetős szolgáltatást választanánk. Az árak havi előfizetéseket vagy email küldések számán alapuló díjakat tartalmazhatnak. Általában az email marketing szoftverek ára 10 és 500 dollár között mozog havonta, attól függően, hogy mennyi email-t kívánunk küldeni és milyen funkciókra van szükségünk. Olyan 3 népszerű hírlevél szerkesztőt fogunk bemutatni, amelyekkel biztosan nem lehet mellélőni. 

Mailchimp

mailchimp

A Mailchimp népszerű hírlevél küldő rendszer, amely jelenleg havi 1000 hírlevél küldésig ingyenes, utána pedig havi 13 dollárról indulnak az árak. Egyszerű a kezelőfelülete (viszont csak angolul érhető el), és remek funkciókkal van ellátva, bár a legtöbb hasznos csak a magasabb árazású csomagokban érhető el. Remekül működik egyszerű feladatok elvégzésére, azonban hamar kinőheti az ember, ha több funkciót szeretne beépíteni email stratégiájába, mint például a viselkedés alapú hírlevelezés. Találhatsz benne előre elkészített hírlevél sablonokat is.

ActiveCampaign

activecampaign

Az ActiveCampaign az egyik legjobb szoftver, ha igazán komolyan szeretnéd venni az email marketing szolgáltatást. Nehezebb és hosszabb idő megtanulni a kezelését, viszont a legjobb megoldás profi személyre szabott és automatizált hírlevelek küldésére. Magyar kezelőfelülettel is rendelkezik, és rengeteg előre elkészített hírlevél sablonnal segíti a design-os hírlevelek elkészítését. Az utóbbi időben jelentősen drágultak a csomagok, így a legkisebb is 29 dollárba kerül havonta, azonban ha megtanulod használni, gyorsan meg fog térülni a befektetés. Remekül integrálható weboldallal, számlázó rendszerrel, vagy bármivel, amire szükség lehet.

Mailer Lite

mailer lite

A MailerLite remek választás kezdőknek, hiszen könnyű a kezelőfelülete, egyszerűen megtanulható és minden alap funkcióval rendelkezik, mint az automatizálás és szegmentálás, landing oldalak, pop-upok és űrlapok készítése. 1000 feliratkozó alatt ingyenes, utána pedig havi 9 dollárról indulnak a csomagok. Szuper integrálási lehetőségekkel, és személyre szabási opciókkal rendelkezik. Előre elkészített sablonokkal ruházták fel az egyszerű hírlevél szerkesztésért. 

Hírlevél típusok

Sokan azt hinnék, hogy mindenki csak értékesítési célú hírlevelekkel bombázza feliratkozóit, pedig ez egyáltalán nem igaz. Fontos megérteni, hogy milyen típusok léteznek, és melyik mire használható.

 

Tranzakciós emailek

Ezeket akkor szokás kiküldeni, ha megtörtént valamilyen “tranzakció”, amelyről szeretnénk értesíteni ügyfeleinket. Ilyen lehet a sikeres hírlevélfeliratkozás, sikeres vásárlás, számlaküldés, vagy sikeres jelentkezés és időpontfoglalás.

Email sorozatok

Küldhetsz előre elkészített, automatizált email sorozatot például a frissen feliratkozottak számára, amelybe bármit betehetsz, amit fontosnak tartasz (például legnépszerűbb blogbejegyzésed, legkeresettebb termékeid, bemutatkozás). Küldhetsz például oktató jellegű hírlevél sorozatokat a feliratkozásért cserébe, vagy egy bizonyos termék vásárlása után tanító jellegű videót a használatáról. 

Tartalom értesítő

Küldhetsz hírlevelet akár az újonnan elkészült blogbejegyzésedről, új Youtube videódról, vagy az elmúlt időszak Facebook bejegyzéseiről. Az új feliratkozóknak elküldhetsz régebbi cikkeket is, amelyek még mindig relevánsak, és érdekelheti őket.

Értékesítési emailek

Ezek azok a típusú hírlevelek, amelyek célja az, hogy az ügyfél vásároljon, vagy kérjen ajánlatot. Ezekben személyre is tudod szabni, hogy kinek milyen ajánlatot küldenél ki, illetve bemutathatod  legújabb akcióidat is. 

Véleménykérő levelek

Érdemes kikérni a vásárlók véleményét, amelyeket engedélyükkel felhasználhatsz például a weboldaladon, vagy egyszerűen csak látod, min tudnál még javítani. Nem szabad rögtön a vásárlás után kiküldeni ezeket, várni kell vele néhány napot, ameddig el tudja olvasni, vagy ki tudja próbálni az adott dolgot, amit megvásárolt.

Email marketing tippek és trükkök

A hírlevél készítés sikerének kulcsa a megfelelő stratégia kialakítása. Nincsenek kőbe vésett szabályok, hiszen minden vállalkozás számára más válik be, hiszen más a tevékenységi kör és a célcsoport is. Van azonban néhány alapvető email marketing tipp és trükk, amelyek remek iránymutatást szolgálnak bármilyen vállalkozás számára az email marketing hatékonyabbá tételéhez:

email marketing trükkök

1. Címlista frissen tartása

Gondoskodj arról, hogy címlistád mindig friss és releváns legyen. Ne küldj hírlevelet olyan embereknek, akik nem mutatnak érdeklődést a vállalkozás iránt. Nem csak a mutatószámaid csökkenéséhez vezethet, hanem például nagyobb eséllyel landolnak leveleid a promóciók vagy a spam között.

Folyamatosan növeld címlistád. Minden releváns helyen adj lehetőséget a feliratkozásra, például a weboldaladon, a blogodon, vagy felugró pop-up formájában, amely akkor jelenik meg, ha el szeretnék hagyni a weboldalt, vagy ha adott ideje olvasnak a weboldaladon. Azonban nagyon fontos, hogy kínálj fel valamit a feliratkozásért cserébe. Ez lehet valamilyen kedvezmény, kuponkód, online tananyag vagy hírlevél sorozat. A lényeg, hogy a feliratkozó számára valóban értékes dolgot adj, amiért megéri számára feliratkozni. 

2. Megnyerő tárgyszó

A tárgyszó a legfontosabb tényező, amely meghatározza hányan nyitják meg hírleveleidet. Írj vonzó, tömör és releváns tágyszavakat, amelyek felkeltik az érdeklődést. Tesztek alapján a kb. 7 szavas tárgysor ideális lehet, mivel nem túl hosszú, de mégis belefér a lényeg. Használj akár sürgető, személyre szabott, figyelemfelkeltő kifejezéseket is. 

3. Tesztelés és optimalizálás

Ne felejts el tesztelni email kampányaidat. Kísérletezz a küldési időpontokkal, a tartalommal, az elrendezésekkel és akár a gombok színével, majd optimalizáld a legjobb eredmények eléréséhez. 

4. Automatizálás

Használj automatizált email kampányokat az ügyfélkapcsolat erősítésére és az értékesítés növelésére. Az automatizálás lehetőséget ad arra, hogy időzített üzeneteket küldjünk bizonyos események vagy viselkedések alapján, ezzel leegyszerűsítve és felgyorsítva a hírlevél szerkesztést. 

5. Rendszeres hírlevélküldés

Nincs szabály arra, hogy hetente hány email-t kell kiküldened a listád számára. Próbáld megtalálni az “arany középutat”, amely még nem zavarja a feliratkozóidat, de megfelelő bevételt is hoz számodra. Ez lehet akár heti 2 vagy több hírlevél is, de akár havonta 1-2, ez teljesen vállalkozásfüggő. Iránymutatásként a heti 1 hírlevél ideális lehet bármely vállalkozó számára. Azonban nagyon fontos, hogy ne a mennyiségre, hanem a minőségre törekedj. Csak akkor küldj hírlevelet, ha valódi értéket tudsz benne nyújtani feliratkozóid számára, és mindenképp legyen benne egyfajta rendszeresség (például minden csütörtök délelőtt). 

 

6. Szegmentálás és személyre szabás

Célszerű szegmentálni feliratkozóid, ami azt jelenti, hogy bizonyos címkékkel látod el őket, például aszerint, hogy milyen terméket vásároltak, milyen termékek iránt érdeklődtek, vagy milyen emaileket nyitottak meg. Minél többet tudsz (potenciális) vásárlóidról, annál személyre szabottabb hírleveleket tudsz küldeni számukra, amely jobb eredményeket hozhat. Bátran szólítsd meg nevén a címzetteket, küldj számukra személyre szabott ajánlatokat vásárlásaik és viselkedésük alapján.

7. Hírlevél sablonok és ötletszerzés

Bátran használd az email marketing szoftveredbe épített sablonokat, amelyeket gyorsan és hatékonyan márkádra szabhatsz. Gyűjts ötleteket a konkurenseidtől, Pinterestről, Canváról vagy olyan weboldalakról, mint a mailcharts.com, ahol a legnagyobb márkák hírleveleit is megtekintheted. Ne másolj, hanem inspirálódj!

 

Összefoglaló

A hírlevél készítés a vállalkozások számára rendkívül hatékony eszköz a kapcsolattartásra, az értékesítésre és a márkaépítésre. A megfelelő hírlevél küldő rendszer kiválasztásával hatékonyan és eredményesen indulhasz el ezen az úton. Nagyon fontos, hogy ne ész nélkül bombázd feliratkozóid mindenféle email-lel, hanem próbálj minél személyreszabottabb hírlevelet küldeni a viselkedésük megfigyelésével. Nem drága és nem is nehéz egy ilyen rendszer beindítása és kezelése, hiszen kezdőként is találhatsz olyan kiváló szoftvereket, mint például a MailerLite. A hírlevél küldés még mindig az üzleti siker egyik kulcsa, ezért szánj időt az email stratégiát átgondolására, és arra, hogy milyen célokat szeretnél elérni vele.